mandag 12. mai 2008

Pinsen snart over

Ja, nå er det snart Pinsen over. Siden jeg hadde fri på fredag har det blitt en hel liten ferie på meg. Har kost meg masse disse dagene. Fått gjort litt nyttig i heimen og puslet MYE. Idag var vasking av scrapperommet prioritet en, og vasket har jeg gjort. Ikke vegger og tak, men alt annet har fått seg en skikkelig omgang. Vasket og ryddet og omorganisert litt i scrappesaker (det er en viktig ting å gjøre med jevne mellomrom hi-hi).
Sånn litt utpå formiddagen ble det et veldig hyggelig avbrekk med besøk av Eva Helen og de to minste barnebarna. Det vil si Gabriel var helt utslitt etten en begivenhetsrik helg og sov i vogna hele tiden. Emilie derimot var i toppform og holdt mormor i ånde med sine små fortellinger og småpludder. Det finnes ikke noe herligere i hele verden enn et lite barn på fanget. Jeg har lært Emilie å "klemme med armer" og idag ble det til og med en stoooooor bjørneklem av det. Gabriel åpnet akkurat øynene i det de skulle gå, så jeg fikk sneket meg til en klem av han også.
Etter besøk var det rett tilbake til vaskebøtta. Mesteparten var gjort, men gulvet fikk seg en skikkelig "kneskrubb". Nå står det der og blinker for seg selv. Nesten så jeg ikke tør gå inn der i redsel for å lage kaos igjen. Men skal det bli noe pusling, følger nok rotet med. Det er litt av sjarmen.
Imorgen er det jobb og det skal bli litt deilig det også.

Bare en liten info. Alle bildene jeg har lagt ut er ikke pinseproduksjon altså. Det er mange ukers produksjon som ligger bak de.